فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 1021

آیا آب پیاز برای رشد مو موثر است؟

پیاز یک داروی خانگی٬ بی خطر ، طبیعی و مقرون به صرفه است که می تونه برای موهای شما مفید باشه. بسیاری از افراد اعلام کرده اند که ضخامت موهایشان را بهبود می‌بخشد ، رشد را تحریک می‌کند ، و حتی رشد جدید را هنگام مقابله با ریزش مو باز می کند. اما آب پیاز را نمیتوان درمانی برای طاسی، آلوپسی و یا سایر اختلالات ریزش مو دانست...

علم و دانش نشان می دهد که آب پیاز می تواند به‌جلوگیری از ریزش مو کمک کند.  از طرف دیگر ، پیاز سرشار از گوگرد خوراکی است ، عنصر غذایی مورد نیاز بدن ما. گوگرد در اسیدهای آمینه یافت می‌شود که از اجزای پروتئین‌ ها‌ هستند.  برای رشد موهای قوی پروتئین ها و به خصوص کراتینه که به عنوان غنی از گوگرد شناخته می‌شودمورد نیاز است.

آیا آب پیاز برای رشد مو موثر است؟

 آب پیاز هنگامی که به مو و پوست سر اضافه می‌شود ، می تواند گوگرد اضافی برای حمایت از موهای ضخیم  فراهم کند ، بنابراین از ریزش مو جلوگیری می‌کند و رشد مو را تقویت می کند. گوگرد موجود در پیاز همچنین ممکن است به تولید کلاژن کمک کند.  کلاژن به نوبه خود به تولید سلولهای پوستی سالم و رشد مو کمک می‌کند. همچنین اعتقاد بر این است که پیاز ممکن است گردش خون را تقویت کند.  استفاده از آب پیاز به مو و پوست سر می‌تواند خون رسانی به فولیکول های مو را افزایش دهد ، که به نوبه خود رشد مو را بهبود می‌بخشد.

همچنین ببینید:

چه دمای آبی برای شستشوی روزانه پوست مناسب است؟

 در مورد چگونگی جلوگیری از ریزش مو با آب پیاز مطالعاتی انجام شده است ، اما در مورد سایر فواید آن تحقیق نشده است.

 یک مطالعه 2002 منبع معتبر تلاش کرد تا صحت جلوگیری از ریزش موبا آب پیاز را عملی کند.  گروهی که موهای خود را با آب پیاز شستشو دادند ، رشد مو بیشتری نسبت به افرادی که آن را با آب لوله کشی شستند ، داشتند.  به نظر می رسد که مردان نیز مزیت بیشتری نسبت به زنان دارند.

 با این حال ، این مطالعه بیش از یک دهه قدمت دارد و همه افراد این آزمایش را انجام نداده اند.  در مورد چگونگی عملکرد آب پیاز و اینکه فواید آن قابل توجه است ، تحقیقات بیشتری لازم است.  با این وجود ، بسیاری از مطالعات و بررسی های اخیر در مورد درمان های طبیعی ریزش مو ، این مطالعه را به عنوان شواهدی قابل اعتماد مبنی بر مفید بودن آب پیاز معرفی می کنند.

 از طرف دیگر ، آب پیاز را نباید درمانی برای بیماری های ریزش مو مانند آلوپسی یا طاسی الگو دانست.  این می تواند به تحریک و محافظت از رشد موهای فعلی کمک کند ، اما شناخته شده نیست که بیماری های مربوط به ریزش مو را برطرف کند.

 

 چگونه از آب پیاز برای مو استفاده می کنید؟

 بسیاری از افراد روش های درمانی ساده خانگی برای استفاده از آب پیاز بر روی موهای خود ایجاد کرده اند.

 برخی از افراد به دلیل بوی شدید آن ممکن است از استفاده آب پیاز برای موهای خود خودداری کنند.  به همین دلیل ، برخی دستور العمل های ساده ای برای جلوگیری از بوی پیاز پیشنهاد کرده اند.

 

 قبل از استفاده از آب پیاز چه چیزهایی را باید بدانم؟

 استفاده از آب پیاز برای مو بیشتر بی خطر است.  اگر به پیاز حساسیت دارید ، نباید از آب پیاز روی موهای خود استفاده کنید.

 حتی در بین کسانی که حساسیت ندارند پیاز می تواند کاملاً سوزاننده پوست باشد.  عوارض جانبی ممکن است به قرمزی و خارش بستگی داشته باشد ، بسته به میزان معجونی که قوی ساخته اید.  مخلوط کردن آب پیاز با نرم کننده ای مانند آلوئه ورا یا روغن نارگیل ممکن است از این امر جلوگیری کند.

همچنین ببینید:

علل و درمان جوش های سر سیاه

 از آب پیاز به عنوان درمانی برای آلوپسی یا سایر مشکلات ریزش مو استفاده نکنید.  برای برخی شرایط مانند آلوپسی، تنها درمان موفقیت آمیز کاشت مو است.  همین امر در مورد طاسی نیز صدق می کند.

 همچنین ، برخی از داروها می توانند حساسیت فرد به آب پیاز روی پوست را افزایش دهند (مانند آسپرین).  اگر نگران عوارض آن هستید ، ابتدا یک آزمایش پوستی انجام دهید یا با پزشک خود صحبت کنید.

توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

منابع:

healthline

دیدگاه تان را بنویسید

 

x