فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 1400

آیا از خشکی پوست خود رنج می برید؟

هر کسی ممکن ست دچار خشکی پوست بشه٬ حتی کسانی که پوست معمولی یا چرب دارند.خشکی پوست در اثر از دست رفتن آب لازم لایه فوقانی پوست اتفاق میوفته. اگر از خشکی پوست خود خسته شدید این مقاله را تا آخر دنبال کنید ....

داروهای خانگی برای تسکین خشکی پوست دست:

روغن نارگیل

روغن نارگیل برای درمان مناطق خشک بر روی جاهایی مانند دست و پا مناسب است. روغن را به مقدار تقریبا زیاد روی دستان خود بمالید و حتی در صورت نیاز میتوانید با باندی روی آن را ببندید و بگذارید که برای یک شب تا صبح دستتان در این پاتسمان بماند. صبح مشاهده خواهید کرد که دستانتان جوان و شاداب شده اند.

آیا از خشکی پوست خود رنج می برید؟

 

حمام بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر دارای آنتی اکسیدان های عالی است و ضد التهاب است و آن را برای درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی استفاده می کنند. سرشار از ویتامین E و اسید فرولیک است که می تواند خشک ترین دست ها را نیز تسکین دهد. نه تنها برای دستان ، این روش درمانی می تواند به طور همزمان برای کل بدن نیز مورد استفاده قرار گیرد. یک و نیم فنجان جو دوسر خرد شده را به یک وان آب گرم اضافه کنید. به مدت ۱۵ دقیقه در وان بنشینید و اجازه دهید کل پوست بدنتان این مواد مغذی را جذب کنند. وقتی این ۱۵ دقیقه تمام شد، از حمام خارج شوید و پوستتان را خشک کنید.

 

آلوئه ورا

بسیاری از افراد نوعی مرطوب کننده آلوئه ورا در خانه شان دارند که برای درمان سوختگی و سایر بیماری های پوستی آنرا تهیه کرده اند. آلوئه ورا فواید بیشماری دارد ، مانند تسریع در سرعت بهبود پوست و جلوگیری از رشد باکتری های مضر. آلوئه ورا را روی پوست خشک دست ها قرار دهید و بدین ترتیب  دست هایتان را در طول روز مرطوب نگه دارید.

همچنین ببینید:

شناخت سه مورد اصلی که به موها آسیب می‌رسانند!

آب بنوشید

نوشیدن آب می تواند به حل این مشکل کمک کند. اگر مایعات کافی به سیستم بدنتان وارد نکنید ، پوست می تواند به شدت خشک و کم آب شود ، بنابراین نوشیدن مقدار زیادی آب ضروری است. حداقل مقدار توصیه شده برای یک بزرگسال حدود دو لیتر در روز است.

 

عسل

عسل به دلیل خواص درمانی خود معروف است و در اکثر آشپزخانه ها نیز پیدا میشود. به عنوان یک ضد التهاب و ضد اکسیدان ، به پوست شما کمک می کند تا سلول های جدید تولید کند ، سلولهایی که برای درمان خشکی بسیار مهم هستند. برای استفاده از آن برای این مورد باید تمام دست خود را به آن آغشته کنید و قبل از شستن اجازه دهید که چند دقیقه روی پوستتان باقی بماند.

 

توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

منابع:

youbeauty

دیدگاه تان را بنویسید

 

x