فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 518

تاثیر دانه چیا برای کنترل قند خون و کاهش وزن

دانه های چیا به بخش مهمی از رژیم هایی غذایی سالم و بهداشتی تبدیل شده اند. اما اگر چندان با فواید آنها آشنا نیستید ممکن است تعجب کنید که چرا این روزها این بذرهای ریز محبوبیت زیادی پیدا کرده اند ...

تاثیر دانه چیا برای کنترل قند خون و کاهش وزن

ارزش غذایی

دانه های چیا حاوی ۱۳۸ کالری در هر اونس (۲۸گرم) هستند.

آنها دارای ۶٪ آب ، ۴۶٪ کربوهیدرات (که ۸۳٪ فیبراست) ، ۳۴٪ چربی و ۱۹٪ پروتئین هستند.

مواد مغذی موجود در۳.۵ اونس (۱۰۰گرم) دانه چیا:

کالری: ۴۸۶

آب: ۶٪

پروتئین: ۱۶.۵گرم

کربوهیدرات: ۴۲.۱گرم

شکر: ۰گرم

فیبر: ۳۴.۴گرم

چربی: ۳۰.۷گرم

اشباع: ۳.۳۳گرم

اشباع نشده اشباع شده: ۲.۳۱گرم

اشباع نشده اشباع شده: ۲۳.۶۷گرم

امگا۳: ۱۷.۸۳گرم

امگا۶ : ۵.۸۴گرم

ترانس: ۰.۱۴گرم

قابل ذکر است که دانه های چیا فاقد گلوتن هستند.

چگونه می توان از دانه های چیا در مدیریت دیابت استفاده کرد؟

دانه های چیا به بخش مهمی از رژیم هایی غذایی سالم و  بهداشتی تبدیل شده اند. اما اگر چندان با فواید آنها آشنا نیستید ممکن است تعجب کنید که چرا این روزها این بذرهای ریز محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.  ادامه ی این مطلب را بخوانید تا درباره دانه‌های چیا و نحوه کمک آنها به مدیریت دیابت اطلاعاتی کسب کنید.

همچنین ببینید:

آیا گیاهخواری برای دیابتی ها خوبه؟

چیا یک دانه خوراکی است که از گیاه بیابانی سالویا هیسپانیکا حاصل می شود که در مکزیک رشد می کند. این دانه های ریز ممکن است به شکل یک ماده ی غذایی مدرن به نظر برسند ، اما در واقع استفاده از آنها به صدها سال پیش بر می گردد.به زبان مایون ، چیا به معنی "قدرت" است. این دانه های ریز سیاه و سفید به عنوان تقویت کننده عالی انرژی استفاده می شود.

آنها به عنوان یک غذای عالی و غلات فرآوری نشده عالی و مملو از اسیدهای چرب امگا ۳ ، پروتئین ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها و کلسیم مورد توجه قرار گرفته اند. مصرف دانه های چیا در رژیم غذایی شما می تواند به بهبود سلامت قلب و استخوان هایتان کمک کند.

آیا می دانید بهترین مزیت افزودن دانه چیا به رژیم غذاییتان چیست؟ آنها مقدار زیادی مواد مغذی و کالری بسیار کمی دارند که می توانند به شما در از دست دادن وزن اضافیتان کمک کنند. مقدار بالای فیبر باعث می شود تا ساعات طولانی تری احساس سیری کرده و در نتیجه غذای کمتری میل کنید. بله ، برای این هدف می توانید از تخم کتان یا کدو تنبل نیز استفاده کنید ، اما همه چیز در مورد سهولت مصرف است. لازم نیست دانه های چیا را خرد کنید یا بپزید.

اگر فرد دیابتی هستید ، حتما پزشک به شما توصیه کرده است که میزان قند خود را کنترل کنید. شما باید از دانه های چیا که منبع غنی فیبر هستند استفاده کنید که به جلوگیری ازافزایش قند خون کمک می کنند. علاوه بر این ، آنها دارای طبیعتی ضد التهابی هستند و بنابراین غذایی بسیار شگفت انگیز برای مدیریت دیابت هستند.

متنوع بودن مصرف :  دانه های چیا به راحتی در یک رژیم غذایی دیابتی ترکیب می شوند. دانه های چیا خیس شده را می توان به یک کاسه سبزیجات ، میوه و آجیل اضافه کرد. دانه های چیا آسیاب شده را می توان برای تهیه چیلا نیز با آرد گندم کامل یا سدان مخلوط کرد. جو دوسر یکی از بهترین صبحانه های دیابتی ها محسوب می شود. اما خوردن جو دوسر روزانه می تواند یکنواخت باشد. بنابراین ، می توانید مقداری از دانه های چیا را برای بهبود طعم و بافت به آن اضافه کنید.

یا تعداد انگشت شماری از دانه های چیا را برداشته و آنها را با مقداری میوه تازه در ماست بریزید تا طعمی ترد به آن بدهد. مصرف نوشیدنی لیمو چیا با معده خالی نیز می تواند مفید باشد.

توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

منابع:

healthline

timesofindia

indiatimes

دیدگاه تان را بنویسید

 

x