فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 638

فواید بیوتین در بهبود دیابت!

بیوتین یا همون ویتامین H یا B7 ، یک ویتامین محلول در آب است که در متابولیزه کردن چربی ها وکربوهیدرات ها و پروتئین به بدن کمک می کند...

بیوتین که به عنوان ویتامین H یا B7 نیز شناخته می شود، یک ویتامین محلول در آب است که به بدن در متابولیزه کردن چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین کمک می کند. ویتامین های محلول در آب در بدن ذخیره نمی شوند بنابراین مصرف روزانه آنها ضروری است.

بیوتین در بهبود دیابت!

ویتامین B7 نمی تواند توسط سلول های انسانی سنتز شود، اما توسط باکتری های موجود در بدن تولید می شود و در غذا های بیشماری وجود دارد.

درمان با بیوتین ممکن است به برخی از شرایط پزشکی کمک کند. برخی از افراد برای تقویت ناخن ها و مو های خود از مکمل های بیوتین استفاده می کنند، اما شواهد در مورد موثر بودن این مکمل ها در این موارد کم است.

حقایقی در مورد بیوتین:

بیوتین یا ویتامین B7 برای سوخت و ساز چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها مورد نیاز است.

کمبود این ویتامین می تواند به ریزش مو و مشکلات پوستی منجر شود، اما این اتفاق نادر است.

منابع غذایی دارای بیوتین شامل گوشت قرمز، تخم مرغ، دانه های خوراکی و آجیل می‌شوند.

بعید است مکمل ها باعث آسیب شوند، اما ثابت نشده است که به سلامت مو، پوست و ناخن ها کمک می کنند.

همچنین ببینید:

آبغوره چه تاثیری روی قند خون میزاره؟

منابع بیوتین

ویتامین B7 اگرچه به مقدار کم اما در بعضی از غذا ها وجود دارد. این غذا ها شامل گردو، بادام زمینی، غلات، شیر و زرده تخم مرغ می‌شوند. سایر غذا های حاوی این ویتامین عبارتند از: نان سبوس دار، ماهی سالمون، ساردین، قارچ و گل کلم. میوه هایی که حاوی بیوتین هستند شامل آووکادو، موز و تمشک می‌شوند. به طور کلی، یک رژیم غذایی متنوع و سالم، مقادیر کافی بیوتین را در اختیار بدن قرار می دهد.

غذا های سرشار از بیوتین (ویتامین B7):  غذا هایی مانند جگر، زرده تخم مرغ، مخمر، پنیر، ساردین، سویا، شیر، گل کلم، لوبیای سبز، قارچ، بادام زمینی، گردو و بادام.

بیوتین می تواند به درمان دیابت کمک کند

نتایج آزمایشات کلینیکی نشان می دهند که بیوتین می تواند به کاهش HbA1c و قند خون ناشتا کمک کند.

دیابت نوع ۲ در سراسر جهان رو به افزایش است و کنترل آن دشوار است. علی رغم بسیاری از گزینه های دارویی، دستیابی و حفظ سطح قند خون مخصوصاً برای افراد چاق دشوار کنند است. (که این احتمالاً به دلیل مقاومت بیشتر به انسولین در بیماران چاق است).

مزایای ویژه بیوتین برای دیابتی ها

تلاش برای بهبود روش های درمانی فعلی به دلیل اثرات مفید کروم بر سطح قند خون منجر به استفاده از مکمل های رژیم غذایی حاوی کروم شده است. تحقیقات اخیر همچنین نشان می دهند که بیوتین که اغلب در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش سطح داشته است، ممکن است نقش مهمی در مدیریت بیماری برای بیماران دیابتی داشته باشد. بیوتین نه تنها سطح قند خون ناشتا را بهبود می بخشد، بلکه می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط با دیابت نیز کمک کند.

علاوه بر این، مطالعات اولیه حاکی از آن است که بیوتین ممکن است به کاهش علائم غالباً دردناک نوروپاتی دیابتی در دست و پا کمک کند. درمان شامل تزریق عضلانی و تجویز خوراکی بیوتین بوده است.

بیوتین در بهبود دیابت چگونه عمل می‌کند؟

بیوتین آنزیم های خاصی به نام کربوکسیلاز ها را فعال می کند که برای عملکرد های مرتبط با متابولیسم قند و آزاد سازی انسولین ضروری است. علاوه بر فعالیت های کربوکسیلاز، بیوتین، بیان ژن های مهم برای حفظ کنترل گلیسمی و سطح کلسترول بد به اصطلاح (تری گلیسیرید ها) و لیپوپروتئین های با چگالی بسیار پایین (LDLs) را نیز تنظیم و تحریک می کند.  تحقیقات نشان داده است که در کنار کروم، بیوتین در واقع برای تنظیم متابولیسم کربوهیدرات ها ضروری است، و در واقع ممکن است به دیابتی ها کمک کند تا قند خون را کنترل کنند.

توجه: مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد. از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

منابع:

health-benefits

medicalnewstoday

دیدگاه تان را بنویسید

 

x