فروشگاه دیابت مال
کد خبر: 411

فواید تمشک برای کنترل سطح قند خون

مطالعات جدید نشان می دهند که تمشک قرمز ممکن است با کنترل گلوکز به مبتلایان به پیش دیابت دیابت کمک کند.مطالعه ای که به تازگی منتشر شده است ......

مطالعات جدید نشان می دهند که تمشک قرمز ممکن است با کنترل گلوکز به مبتلایان به پیش دیابت دیابت کمک کند.مطالعه ای که به تازگی منتشر شده است ، مزایای استفاده از تمشک قرمز در رژیم غذایی افراد مبتلا به پیش دیابت و مقاومت به انسولین را نشان می دهد.این مطالعه به بررسی تأثیر تمشک قرمز در گروهی از افراد که به علت چاقی و اضافه وزن  در معرض خطر ابتلا به دیابت بودند ، پرداخته است. و نشان داده شده است که تمشک  با کاهش مقاومت به انسولین در این پیشگیری موثر بوده است.

فواید تمشک برای کنترل سطح قند خون

نتایج نشان داده اند که با افزایش میزان مصرف تمشک ، افراد در معرض خطرابتلا به دیابت به انسولین  کمتری برای مدیریت قند خون خود نیاز دارند. وقتی دو فنجان تمشک قرمز در وعده غذایی این افراد قرار گرفت ، غلظت گلوکز درخونشان در مقایسه با وقتی که این دو فنجان به وعده ی غذاییشان اضافه نشده بود، کمتر شد. داده ها حاکی از آن است که کاری ساده مانند اضافه کردن میوه های خاص ، مثل تمشک قرمز به وعده های غذایی ، می تواند بیماران را از مزایای کاهش قند خون با نشانه های پیشرفت در پاسخ به انسولین برخوردار کند.

همچنین ببینید:

آب خوردن قند خون رو پایین میاره؟

این تأثیرات به ویژه برای افرادی که اضافه وزن دارند و مبتلا به پیش دیابت هستند بسیار مهم است."اغلب به افرادی که در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند ، گفته می شود که به دلیل بالا بودن میزان قند خونشان ، میوه نخورند. با این وجود ، بعضی از میوه ها مانند تمشک قرمز نه تنها ریز مغذی های اساسی را تأمین می کنند ، بلکه اجزایی مانند آنتوسیانین ها (که به آنها رنگ قرمزشان را میبخشد)  والاژیتانین ها و همچنین فیبرهایی که دارای خواص ضد دیابتی هستند را هم در اختیار بدن قرار میدهند. بریت بارتون فریمن ،دکتر و مدیر مرکز تحقیقات تغذیه ای گفته است: "برای افرادی که در معرض خطر دیابت ، بیماریهای قلبی عروقی و سایر خطرات تهدید کننده ی سلامتی قرار دارند ، دانستن اینکه چه غذاهایی دارای مزایای محافظتی هستند و آگاهی از تاثیر آنها در رژیم غذایی میتواند یک استراتژی مهم برای کاهش سرعت یا توقف پیشرفت بیماری باشد."

میزان مواد مغذی موجود در تمشک:

یک فنجان تمشک (۱۲۳ گرم) حاوی مواد مغذی زیر است: 

آب: ۱۰۵.۰گرم

انرژی ۶۴ کالری

پروتئین: ۱.۵گرم

کربوهیدرات: ۱۴.۷گرم ، که ۵.۴ گرم آن قند است

فیبر: ۸.۰گرم

کلسیم: ۳۰.۸میلی گرم

منیزیم: ۲۷.۱میلی گرم

آهن: ۰.۸میلی گرم

فسفر: ۳۵.۷میلی گرم

پتاسیم: ۱۸۶.۰ میلی گرم

روی: ۰.۵میلی گرم

مس : ۰.۱ میلی گرم

منگنز: ۰.۸میلی گرم

سلنیوم: ۰.۲میکروگرم

ویتامین C : ۳۲.۲میلی گرم

فولات: ۲۵.۸میلی گرم

کولین: ۱۵.۱میلی گرم

ویتامین E: ۱.۱میلی گرم

ویتامین K: ۹.۶میلی گرم

لوتئین + زاکزانتین: ۱۶۷.۰میکروگرم

آلفا کاروتن: ۱۹.۷میلی گرم

بتا کاروتن: ۱۴.۸میکروگرم

توجه : مطالب پزشک من از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از این رو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

منابع:

healthline

دیدگاه تان را بنویسید

 

x