پیج دیابتی پلاس
کد خبر: 1116

دلیل ضعف و بی‌حالی در دیابتی ها!

در کسانی که دیابتی هستند و حملات افت قندخون برایشان ایجاد می‌شود در این افراد ضعف و بی‌حالی، لرزش، سردرد، سرگیجه ممکن است ...

با توجه به سوالات متعدد مخاطبین پزشک من در مورد دلیل ضعف و بی‌حالی در دیابتی ها، ویدئو زیر ضبط و منتشر شده است:

معمولاً در افرادی که مبتلا به دیابت هستند بی‌حالی و ضعف فرد دو دلیل عمده دارد:

یکی اینکه قند فرد دیابتی بالا باشد، یکی از علائم قند بالا ضعف و بی‌حالی می‌باشد، وقتی قند بالا است انرژی کافی به سلول‌ها نمی‌رسد، شما می‌دانید که انسولین وظیفه‌اش این می‌باشد که در سلول را باز کند که قند وارد سلول بشود.

دلیل ضعف و بی‌حالی در دیابتی ها!

وقتی قند خون یک فرد بالا می‌رود و انسولین در بدن به اندازه کافی نباشد یا لوزالمعده به اندازه کافی ترشح نکند در اینصورت قند نمی‌تواند وارد سلول‌ها بشود و سلول‌ها گرسنه می‌مانند و ایجاد ضعف و بی‌حالی در فرد می‌شود. بنابراین می‌تواند در اثر قند بالا این اتفاق بیفتد.

دوم اینکه در مواردی ممکن است فرد دچار افت قندخون بشود، در کسانی که دیابتی هستند و حملات افت قندخون برایشان  ایجاد می‌شود در این افراد ضعف و بی‌حالی، لرزش، سردرد، سرگیجه ممکن است ایجاد شود که به صورت گذرا می‌باشد و با مصرف مواد غذایی این حالت ضعف و بی‌حالیشون برطرف می‌شود.

همچنین ببینید:

انسولین همولوگ چیست؟ عوارض و نحوه استفاده​

به هر حال اگر یک فرد دیابتی این علائم برایش ایجاد شد، باید حتماً از لحاظ قندخون چک شود، توصیه می‌کنیم که با دستگاه تست قند خون در ساعت‌های مختلف قندخون را چک کند و اگر دید قندخون از حد استاندارد خارج است یا قند خیلی پایین می‌آید یا قند خیلی بالا می‌رود حتماً با پزشک معالج خودش مشورت کند که میزان دارو ها را پزشک تنظیم کند.

گاهی اوقات دوز دارو ها یک مقداری بیشتر از حد نیاز هست و بیشتر از حد تجویز شده است و فرد احساس ضعف و گرسنگی و غیره دارد. بنابراین باید این دوز  تعدیل و اصلاح بشود که فرد این علائم را نداشته باشد.

همچنین ببینید:

نقش مهم ویتامین b۱۲ در سلامت دیابتی ها

نکته دیگر در کسانی که قند بالا دارند به مرور زمان ممکن است یک سری از ویتامین‌ های بدن‌شان جذب نشود و دفع بشود و کسانی که این حالت را دارند اندازه‌گیری ویتامین‌ های بدن‌شان مهم است و در این صورت اگر فرد دچار کمبود ویتامین باشد، حتماً باید این ویتامین‌ها برایشان تجویز شود، چون خود کمبود این ویتامین ها هم می‌تواند ایجاد ضعف و بی‌حالی را داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید